taheri

ساخت وبلاگ

یکی از رایج ترین مکمل های موجود در دسترس ورزشکاران، پروتئین وی است که انواع مختلفی از جمله پروتئین وی ایزوله و کنسانتره وجود دارد. در این مقاله تفاوت انواع پروتئین وی و فواید هر کدام را توضیح خواهیم داد.
پروتئین وی ایزوله چیست؟
قبل از توضیح تفاوت بین انواع مختلف پروتئین وی، درک مفهوم خود پروتئین وی مفید است. بیشتر پروتئین موجود در مکمل ها و پودرهای پروتئینی از شیر می آید. هنگامی که شیر برای تهیه پنیر یا ماست فرآوری می شود، مایع باقی مانده وی نامیده می شود. این مایع حاوی پروتئین های بسیار قابل هضم به نام وی است. قبل از فرآوری، حدود 20 درصد از پروتئین شیر از وی و 80 درصد از پروتئین های کازئین با حرکت آهسته تشکیل شده است.
پروتئین های وی و کازئین هر دو پروتئین های باکیفیت در نظر گرفته می شوند زیرا حاوی تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن شما هستند، اما پروتئین وی برای افزایش تولید پروتئین های جدید در ماهیچه ها بهترین است. انواع مختلفی از پروتئین های وی در مکمل ها استفاده می شود که دو نوع رایج آن پروتئین وی و کنسانتره پروتئین وی است. این فرم ها با استفاده از تکنیک های مختلف فرآوری تولید می شوند و از نظر محتوای غذایی کمی متفاوت هستند.
تفاوت بین پروتئین وی ایزوله و کنسانتره پروتئین وی چیست؟
تفاوت های تغذیه ای بین پروتئین وی ایزوله و کنسانتره وجود دارد. همانطور که گفته شد، تفاوت در نحوه پردازش شیر است. پس از فرآوری شیر و استخراج پروتئین کافی، مایع را می توان خشک کرد تا پودر کنسانتره وی درست شود. این کنسانتره حاوی 80 درصد پروتئین و 20 درصد باقیمانده کربوهیدرات و چربی است.
اگر مراحل مختلف فرآوری برای کاهش چربی کره و کربوهیدرات ها استفاده شود، پودر وی ایزوله حاوی 90 درصد یا بیشتر پروتئین تولید می شود. به طور کلی، مراحل پردازش درگیر در تولید ISOV منجر به محصولی با پروتئین بالاتر و مقادیر کمتر چربی و کربوهیدرات در هر وعده می شود. با این حال، انواع اسیدهای آمینه موجود در هر دو شکل پروتئین وی تقریباً یکسان هستند زیرا از پروتئین های مشابهی مشتق شده اند.
پروتئین وی ایزوله علاوه بر داشتن کربوهیدرات کمتر، لاکتوز کمتری نیز دارد. این بدان معناست که کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. البته به طور کلی میزان لاکتوز در هر دو شکل پروتئین وی کم است. علاوه بر تفاوت های تغذیه ای، تفاوت هزینه نیز بین این دو نوع پروتئین وی وجود دارد. ایزوله پروتئین وی گرانتر از کنسانتره پروتئین وی است.
به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین ایزوله وی و کنسانتره این است که ایزوله وی پردازش بیشتری دارد و در نتیجه محتوای پروتئین بالاتر با کربوهیدرات، لاکتوز و چربی کمتری دارد. با این حال، ایزوله وی معمولاً گرانتر از کنسانتره وی است.
آیا تاثیر ایزوله پروتئین وی با کنسانتره متفاوت است؟
مطالعه‌ای روی 192 ورزشکار نشان داد که مصرف مکمل‌های پروتئین وی، از جمله ایزوله‌ها یا کنسانتره‌ها، منجر به افزایش توده بدون چربی و قدرت می‌شود، اما علی‌رغم تفاوت‌های کوچک در محتوای مواد مغذی، شواهد محکمی مبنی بر داشتن اثرات متفاوت وجود نداشت. در بدن شما .
یکی از مهم ترین عوامل در حفظ سلامت بدن و توده عضلانی در باشگاه، میزان پروتئین مصرفی روزانه است. علاوه بر این، اغلب توصیه می شود که بیشتر پروتئین دریافتی روزانه از منابع سالمی مانند شیر، تخم مرغ و مرغ تامین شود. ایزوله های پروتئینی و مکمل های پروتئینی هر دو مکمل های پروتئینی عالی هستند و می توان انتظار داشت که هر دو بهترین نتایج عضله سازی را ایجاد کنند. با این حال، کسانی که از خوردن چربی، کربوهیدرات یا لاکتوز اجتناب می کنند، بهتر است پروتئین گندم بخرند که اجزای سازنده بدن را جدا می کند. شایان ذکر است که بسیاری از مکمل ها حاوی ترکیبات پروتئینی هستند که حاوی پروتئین وی و کنسانتره پروتئین وی هستند.
فواید ایزوله پروتئین وی
مکمل های پروتئین ایزوله وی توسط بسیاری از ورزشکاران استفاده می شود و از مزایای اصلی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
چربی بسوزانید و وزن کم کنید
به بهبود بهتر بدن کمک کنید
به عضله سازی کمک کنید
افزایش فعالیت بدنی در ورزش
تقویت سیستم ایمنی بدن
پیشگیری از اگزما و سرطان پروستات
معایب ایزوله پروتئین وی
پروتئین وی، مانند هر ماده دیگری، دارای عوارض جانبی است که در صورت استفاده در مقادیر زیاد، خود را نشان می دهد. برای خانم های باردار و افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند، استفاده از پروتئین وی خود توصیه نمی شود و بهتر است با پزشک مشورت کنند.
مهمترین عوارض جانبی استفاده از پروتئین وی ایزوله عبارتند از:
حالت تهوع
سردرد
بی اشتهایی
نفخ شکم
کبد چرب
تشنگی
این عوارض جانبی تنها در صورت استفاده از مکمل فراتر از دوز توصیه شده توسط پزشک رخ می دهد. با این حال، لازم نیست نگران عوارض جانبی درمان باشید، مگر اینکه عدم تحمل لاکتوز یا بیماری مانند پوکی استخوان داشته باشید.
سخن آخر
پروتئین وی حاوی چندین پروتئین قابل هضم سریع است و یک عنصر رایج در مکمل بدنسازی است. دو شکل متداول پروتئین وی ایزوله و کنسانتره وجود دارد که در مراحل فرآوری متفاوت هستند. پروتئین وی ایزوله دارای پروتئین بالا با کربوهیدرات و چربی کم در هر وعده است که آن را به یکی از بهترین مکمل ها برای ورزشکاران تبدیل می کند. نکته مهم دیگر اطمینان از اصالت مکمل است. به همین دلیل توصیه می کنیم پروتئین وی مورد نظر را از یک فروشگاه اینترنتی یا داروخانه آنلاین معتبر خریداری کنید.

taheri...
ما را در سایت taheri دنبال می کنید

برچسب : مکمل بدنسازی, پروتئین, پروتئین وی, نویسنده : taheri eliiiiiii بازدید : 105 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 21:31

تعداد زیادی از مردم و هم‌چنین ورزشکاران، با چربی دست و پنجه نرم می‌کنند. هیچ کس نمی‌خواهد بدنی پر از چربی داشته باشد، زیرا چربی بیش از حد می‌تواند یک تهدید جدی برای قلب باشد؛ به همین دلیل است که تولید کنندگان مکمل‌های غذایی همیشه چربی سوزها را در ساختار تولیدات خود در نظر می‌گیرند.

با این وجود قبل از خرید مکمل بدنسازی جدید، باید به دقت در مورد آن فکر کنید. در بهترین حالت، فقط پول خود را از دست خواهید داد و در بدترین حالت، به سلامتی خود آسیب خواهید رساند. در این مقاله بهترین مکمل‌های چربی سوز را خدمت شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید آن‌ها را خریداری کرده و استفاده نمایید.

مکمل شماره ۱: افدرین

مکمل شماره ۲: کافئین

مکمل شماره ۴: ال کارنیتین

مکمل شماره ۵: کولین

افزودنی شماره ۶: اینوزیتول

برای خرید انواع مکمل‌های مناسب برای چربی سوزی با بهترین قیمت و کیفیت ممکن، می‌توانید به سایت داروبیار مراجعه کنید. تمامی محصولات ارائه شده در داروخانه آنلاین داروبیار دارای کیفیت بالایی بوده و به شما کمک خواهند کرد تا چربی‌های خود را در مدت زمان کوتاهی بسوزانید.

read more

taheri...
ما را در سایت taheri دنبال می کنید

برچسب : بدنسازی, نویسنده : taheri eliiiiiii بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 12:11

مهم ترین بخش جشن تولد، غذایی است که در آن سرو می شود. خواه جشن تولد بزرگسالان باشد، خواه تولد بچه، باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. هر زمان که صحبت از دعوت مهمان می شود، ناخودآگاه ذهنمان درگیر نوع و نحوه پذیرایی می شود. اگر زمان کافی برای تهیه غذا ندارید، می توانید از پک پذیرایی استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ

نان تست: یک بسته

سینه مرغ: یک عدد

خیار شور: 4 تا 5 عدد

هویج: یک عدد

گردو: دلخواه

ریحان و پیازچه: از هر کدام یک بسته

سس مایونز: یک قاشق غذاخوری

سس چیلی:یک قاشق

سس خردل: یک قاشق

نمک و فلفل پاپریکا: به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ

برای پختن مرغ بایستی همراه با سیر و پیاز و نمک و فلفل آبپز کنید. سپس هویچ خام یا پخته را رنده ریز کنید.

وقتی مرغ پخت، به همراه گردو، خیارشور و هویج داخل مخلوط کن بریزید تا باهم مخلوط شود. توجه داشته باشید که ریحان و پیازچه را باید ساطوری کنید.

 سپس سس ها، نمک و پاپریکا را به مواد اضافه کنید. اطراف نان تست را برش دهید و سپس به ابعاد و شکل دلخواه برش دهید.

روی یک لایه نان تست، مواد مرغ را قرار دهید؛ سپس لایه دیگر نان را بگذارید و دویاره با مواد مرغ بپوشانید. در انتها یک لایه نان تستت روی آن قرار دهید.

برای تزئین کیک مرغ باید لیک لایه نازک از مایونز به لایه بیرونی نان بزنید تا دارای رطوبت کمی شود، سپس اطراف نان را که برش داده بودید را پورد کرده و کیک مرغ را در پودر بغلتانید. در پایان باید به مدت یک الی دو سااعت در یخچال بماند تا خنک شود.

 

به جای پودر نان می توانید از گردوی خرد شده، هویچ پخته شده یا جعفری استفاده کرد. 

شما می توانید از کیک مرغ، علاوه بر جشن های تولد در پذیرایی جلسه دفاع پایان نامه استفاده کنید.

taheri...
ما را در سایت taheri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : taheri eliiiiiii بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 15:33

یکی از مهترین جنبه های نگهداری گربه خانگی، کوتاه کردن ناخن های آنها است. شما باید برای جلوگیری از شکافتن و شکستن ناخن های گربه خود، آنها را کوتاه کنید. اگر گربه شما علاقه زیادی به خراشیدن دارد، کوتاه کردن ناخن او، در کاهش خسارت به وسایل منزل موثر خواهد بود. البته کوتاه کردن ناخن گربه کار راحتی نیست و نکات کوچکی وجود دارد که باید رعایت کنید. در غیراین صورت ممکن است گربه شما دچار درد و خونریزی شود. در این نوشته تلاش کردیم نکات ریز نحوه گرفتن ناخن گربه را آموش دهیم. در ادامه با پتیشا همراه باشید.

بخش اول: آماده سازی گربه شما

مرحله اول

نحوه گرفتن ناخن گربه

پنجه گربه خود را نوازش کنید. اکثر گربه ها به طور طبیعی از دست زدن به پنجه های آنها خوششان نمی آید، بنابراین برای کمک به گربه خود، او را به این کار عادت دهید.

  • منتظر زمانی بمانید که گربه شما آرام باشد.
  • انگشتان را به آرامی نوازش کنید و همزمان نقاط مورد علاقه گربه خود را نوازش کنید. (پشت گردن، زیر چانه و …)
  • این کار را برای هر پنجه ای که قصد اصلاح آن را دارید، انجام دهید.
  • گربه ممکن است پنجه های خود را جمع کند یا حتی بلند شود و دور شود. در این صورت بهتر است رهایش کنید و او را مجبور به انجام این کاری نکنید، اما هر زمان که فرصتی پیدا کردید به آرامی پنجه های او را نوازش کنید.
  • هر زمان که پنجه گربه خود را نوازش کردید، به هدیه و پاداش دهید.

مرحله دوم

نحوه کوتاه کردن ناخن گربه

پنجه گربه خود را بگیرید. هنگامی که گربه شما به اندازه کافی آرام شد، به شما اجازه می دهد دست خود را روی انگشتان قرار دهید و بدون اینکه عقب برود، شروع به آرام نگه داشتن پنجه های آن در دست خود کنید.

  • سپس دست خود را دور آن بچرخانید تا پایین پنجه گربه روی کف دست شما قرار گیرد.
  • پاداش گربه را با نوازش و خوراکی خود ادامه دهید. به گربه یک پاداش خاص و ویژه بدهید که فقط با گرفتن ناخن پنجه های آن باشد.

برای مشاهده انواع تشویقی گربه در فروشگاه پتیشا وارد شوید.

مرحله سوم

نحوه گرفتن ناخن گربه

پنجه گربه خود را ماساژ دهید. بعد از اینکه گربه شما عادت کرد که پنجه های او را نگه دارید، پنجه ها را بگیرید و آنها را با انگشتان خود ماساژ دهید. [2]

  • انگشتان خود را به آرامی روی قسمت های بالایی و پایین هر پنجه ای که قصد اصلاح آن را دارید، ماساژ دهید.
  • با رفتارها و تمجیدهای بیشتر به گربه خود پاداش دهید.

مرحله چهارم

گرفتن ناخن گربه

به ناخن های گربه خود دقت کنید. در نهایت شما باید بتوانید پنجه ها را به آرامی فشار دهید (بیشترین فشار را روی پد ها وارد کنید) تا چنگال های او را بدون ناراحتی گربه خود بیرون بیاورید. [3]

  • وقتی پنجه گربه شما بیرون کشیده شود، قسمت ضخیم ناخن را مشاهده خواهید کرد؛ یک منطقه مایل به صورتی در داخل ناخن به نام کوییک وجود دارد.
  • کوییک قسمت زنده ناخن است که شامل رگهای خونی و اعصاب است، بنابراین بریدن ناخن گربه برای گربه بسیار دردناک است. هدف شما این است که فقط نوک تیز را قطع کنید. [4]
  • با دقت به ناخن گربه نگاه کنید. کوییک شبیه یک مثلث صورتی کوچک به نظر می رسد.

مرحله پنجم

کوتاه کردن ناخن گربه

گربه خود را با در موقعیت راحت و مناسب قرار دهید. بهترین موقعیت این است که گربه را بغل بگیرید و روی پاهای خود بگذارید.به صورتی که صورتش پشت به شما باشد.

  • اگر می خواهید ناخن های گربه را خودتان مرتب کنید، گربه باید پشت به شما روی پاهای شما نشسته باشد، در حالی که پنجه او را با یک دست نگه دارید، ناخن گیر را با دست دیگر بردارید.
  • تمرین کنید که گربه شما اینگونه بنشیند و هر پنجه اش را نگه دارد. به آرامی روی هر ناخن فشار دهید تا به بیرون کشیده شود. بازهم گربه را با رفتار و تشویقی پاداش دهید. [5]

بخش دوم: ناخن های گربه را خودتان کوتاه کنید

مرحله اول

کوتا کردن ناخن

منتظر فرصت مناسب باشید. هر زمان که بخواهید، نمی توانید ناخن های گربه خود را کوتاه کنید. شما باید زمانی را انتخاب کنید که گربه شما احساس خوب و آرامش داشته باشد، مانند زمانی که تازه از خواب بیدار می شود یا در طول روز با آرامش روی جای خواب مورد علاقه خود استراحت می کند. [6]

  • زمان خوب دیگر برای گرفتن ناخن بعد از غذا خوردن گربه و احساس خواب آلودگی اوست.
  • سعی نکنید ناخن های گربه خود را بلافاصله بعد از زمان بازی، گرسنه بودن، بیقراری و دور زدن ، یا با حالت تهاجمی کوتاه کنید.
  • ممکن است مشاهده کنید که گربه شما ناخن شکسته یا شکافی وجود دارد و می خواهید فوراً آن را برش دهید، اما این کار را نکنید. قبل از اقدام به برش دادن آن، صبر کنید تا گربه شما آرام شود، در غیر این صورت می توانید آن را بدتر کنید.

مرحله دوم

ناخنگیر گربه

از ابزارهای مناسب استفاده کنید. قبل از نشستن برای بریدن ناخن های گربه خود، مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی برای این کار دارید. برای کوتاه کردن ناخن های گربه خود، به یک ناخن گیر گربه احتیاج دارید.

  • سبک های مختلفی از ناخن گیر وجود دارد که همه آنها تا حد زیادی همان کار را انجام می دهند. مهمترین چیز این است که ناخن گیرها تیز باشند.نه تنها استفاده از ناخن گیرهای کند و کسل کننده کار را طولانی تر و دشوارتر می کند، بلکه ممکن است سریع فشار دهید که می تواند برای گربه دردناک باشد. ناخن گیر قیچی و ناخن گیر گیوتین دو سبک اصلی است که در بازار وجود دارد.
  • ناخنگیرهای قیچی مانند، ناخن های گربه را با استفاده از حرکت قیچی برش می دهند و معمولاً در اندازه های کوچک و بزرگ وجود دارند. نوع کوچک آن برای کسانی که تازه می خواهند ناخن بگیرند، بهتر است. قیچی های بزرگتر برای بریدن ناخن های سفت و سخت تر مناسب هستند.
  • قیچی های گیوتینی از یک تیغه کشویی استفاده می کنند که وقتی دستگیره ها را به هم فشار می دهید ناخن را می برد. پنجه در شکاف قرار می گیرد و تیغه به طور سرتاسری می لغزد تا ناخن را ببندد. اینها قیچی های محکمی هستند که برای بریدن ناخن های ضخیم و بلند مناسب هستند (اما ناخن هایی که بیش از حد رشد نمی کنند – قیچی های بزرگ برای این کار مناسب ترند).
  • اگر ناخنگیر تیز باشد، گربه گرفتن سریع ناخن را احساس نمی کند. البته کلیپرها برای همیشه تیز نمی مانند، بنابراین اگر مشکوک به کند شدن تیغه ها هستید، آنها را دور بریزید یا آنها را برای تراش بفرستید. نشانه های این امر به جای ایجاد برش تمیز ، فشار زیاد برای بریدن ناخن است.
  • در صورت بریدن قسمت صورتی رنگ ناخن گربه یا کوییک، یک دارو برای بندآوردن خون نیز در دست داشته باشید. داروهای که به طور معمول برای بند آوردن خون استفاده می شود، به راحتی از داروخانه ها تهیه می شوند. اگر کوییک را برش زدید، می توانید دارو را به مدت 1 تا 2 دقیقه روی پنجه نگه دارید، خونریزی باید متوقف شود.

مرحله سوم

بریدن ناخن گربه

حال باید گربه خود را جمع کنید و آن را در حالت “اصلاح ناخن” قرار دهید، به این صورت که عقب آن در دامان شما است و پشت به شما نشسته است.

  • ناخنگیر را در یک دست نگه دارید و پنجه گربه خود را در دست دیگر بگیرید.
  • بالا و پایین پنجه گربه خود را به آرامی فشار دهید تا پنجه باز شود.

مرحله چهارم

نحوه کوتاه کردن ناخن گربه

محلی را که ناخن از قسمت کوییک جدا می شود، پیدا کنید. قبل از اقدام به بریدن ناخن حتماً می دانید که قسمت کوییک کجاست؛ کوییک مانند یک مثلث کوچک و صورتی مایل به قرمز در داخل ناخن مشاهده می شود.

ابتدا باید فقط نوک ناخن ها را ببرید و هرچه راحت تر می شوید، می توانید به کوییک نزدیکتر شوید. اما هرگز قسمت کوییک را کوتاه نکنید در این صورت به گربه خود صدمه می زنید که باعث می شود ناخن های او خونریزی کند.

مرحله پنجم

نحوه گرفتن ناخن گربه

ناخن ها را کوتاه کنید. گربه را همانطور که قبلا توضیح داده شد، نگه دارید و ناخن ها را یکی یکی ببرید. ناخنگیر را بین انتهای کوییک و پنجه قرار دهید.

  • سعی کنید کلیپرها را طوری تنظیم کنید که هنگام بریدن ناخن، تیغه از پایین به بالا بریده شود. این به جلوگیری از شکستن ناخن کمک می کند.
  • سعی کنید ناامید نشوید. گربه شما ممکن است اعتراض کند، میو میو کند و سعی می کند شما را خراشیده کند اما سر گربه خود فریاد نزنید و در این روند عجله نکنید، در غیر این صورت ممکن است به او صدمه بزنید و بترسانید.
  • در ابتدا فقط می توانید یک یا دو ناخن را کوتاه کنید.

مرحله ششم

دادن پاداش به گربه

به گربه خود محبت کنید. این یک ورزش خوب است که به شما اجازه می دهد ناخن های او را برش دهید و باید به دلیل تحمل آن پاداش بگیرد.

  • بعد از کوتاه کردن ناخن گربه، یک خوراکی خاص به او بدهید.
  • استفاده از یک رفتار خاص تضمین می کند که گربه شما شروع به ارتباط این رفتار با اصلاح ناخن های خود می کند. بنابراین گرچه ممکن است گربه شما قسمت گرفتن ناخن را دوست نداشته باشد، اما پس از آن رفتار خاص شما را می خواهد، بنابراین در آینده مقاومت کمتری خواهد داشت.

مرحله هفتم

کوتاه کردن ناخن گربه

ناخن های گربه خود را مرتباً بررسی کنید. ناخن های هر گربه با سرعت متفاوتی رشد می کنند، اما خوب است که ناخن های گربه را بین هر دو هفته یک بار کوتاه کنید تا ناخن هایش خیلی بلند و شکسته نشوند.

  • گرچه گربه شما به سختی پنجه های خود را تیز می کند و آنها را در شکل خوبی نگه می دارد ، اما با این وجود ناخن های آنها را زیر نظر بگیرید. گربه شما ممکن است با یک ناخن شکسته در حال راه رفتن باشد و شما می توانید با اصلاح آن به گربه خود کمک کنید.
  • گربه های مسن تر به توجه ویژه ای احتیاج دارند زیرا ناخن های آنها ضخیم تر است. هر هفته ناخن های گربه پیرتر خود را بررسی کنید و در صورت لزوم نوک آن را ببرید. این کار بسیار راحتتر از آن است که اجازه دهید ناخن آنها رشد کند.منبع
taheri...
ما را در سایت taheri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : taheri eliiiiiii بازدید : 218 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1400 ساعت: 18:13